torsdag 30 juli 2009

Stressymptom tekopp.

Efter att ha satt igång med min orangea att göra-lista och faktiskt städat skafferiet som jag talat om att göra i två månader nu (ja, jag är verkligen the master of procrastination) fann jag en tekopp. Det är inte vilken tekopp som helst utan det är jättestor tekopp ("which might as well have nipples on it"). Jag har fått den av min bror och jag tycker verkligen om den, så klart, det är en ju en jättestor tekopp, men den är så stor att teet kallnar på noll komma nix. Därför får den oftast nöja sig med att stå och se söt ut. Förutom när somliga är galet stressade. Då får denna tekopp istället vara frukostskål för då har somliga inte diskat på ganska precis minst sex dagar. Det här med att prylar får en speciell innebörd i en människas liv heter något fint på etnologiska som prettojag gärna hade skrytit med, men borta är den fina ordet.
Idag är det dock inte stressat på något vis, tvärtom är det en avslappnad jag som strax ska bege mig bort på bullfika hos Helen.
/C.

Obs. Betjänt-äggkoppen har inget med texten att göra.

2 kommentarer:

  1. Kan man inte ha the i koppen om man är stressad , om man vill att teet ska svalna snabbt så man kan dricka det, menar jag bara

    SvaraRadera
  2. Man kan ju hur som helst inte dricka te snabbt, då mår man ju illa. Men jag förstår vad du menar mamma :)

    SvaraRadera