torsdag 2 juli 2009

Skrivkramp.


Idag har det stått still i huvudet. Så istället för fundera ut briljanta kopplingar, snygga kapitelövergångar och en intresseväckande inledning har det lekts med rubriker, fotnoter och referenser.

Men jag kan inte sluta tänka på hur det hade varit om ens dag såg likadant ut när man pluggar. Åtta till fem, eget kontor och gratis kaffe i massor (ja, jag har bestämt mig att fortsätta låta kaffet vara min bästa vän). Tempot när jag skriver den här rapporten är fyra gånger snabbare än när det ska skrivas plugguppgifter. Och den blir fyra gånger bättre. Det kan ju i och för sig också ha att göra med att det bara just är den rapporten som ska göras just nu. Det är inte tio möten om tio olika saker på samma dag, telefonen ringer inte jämt och mailen är inte överfull. Klart att det blir lite effektivare när man har ro att fokusera.
/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar