söndag 26 juli 2009

Festinsikt.

Jag inser idag, efter en dag på soffan med molande huvudvärk som gått till attack var gång då jag rest mig upp för att fylla på vattenglaset, att jag helt enkelt inte tål lika mycket alkohol som förut. Det känns bra så klart, eftersom jag förut tålde väldigt mycket. Nu blir jag däremot mer bakfull än vad jag blivit full kvällen innan, oproportionerligt liksom. Idag känner jag mig därför lite gammal och det känns inte helt bra, jag är ju bara tjugofyra och borde ha ett par partypingleår framför mig.

Jag kanske borde erkänna att jag inte helhjärtat följde konceptet som jag promotat på festivalen å Socialförvaltningens vägnar innan gårdagens utgång. Dumt värre, så klart.

Ett dussin chokladmuffins har det åtminstone blivit av idag - blåbärsfil är ett alldeles utmärkt alternativ till mjölk, ska jag be att få tala om. Muffinsen doftar blåbär och smakar choklad, fabulöst på min ära.

/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar