måndag 20 juli 2009

Semestermåndagsgöranden.

Idag roar jag mig med att sortera bland skolprojekten på datorn. Jag sparar ner de som inte är nersparade från mailen, tar bort dubletter, raderar olika utkast och versioner och sätter ihop de dokument som skall sättas ihop. Tidigare visste vi nämligen inte hur man bar sig åt för att ha hela uppsatsen i ett dokument utan att få sidnummer på allt. Det kan vi idag. Idag kan vi också infoga källförteckningar på noll komma nix. Så mycket tid vi lade på det förut.
Hur som helst så sitter jag här i trädgården, under ett parasoll, med min laptop och ser engelsk ut enligt min mor. Jag tror att det engelska beror på att jag sitter här bredvid just en engelsk ros och knappar, i värsta Agatha Christie/Miss Marple-style. Det är bara gin som fattas. Och ett mord.
Senare idag ska jag googla Jon Favreau, just bara för att bland det coolaste som finns är en riktigt bra talskrivare. Jag ska också läsa in mig på Styrelsekraft för jag kan banne mig inte bestämma mig för om programmet är vettigt eller ej. Klart att vi vill ha fler kvinnliga styrelseproffs men ...
Tillbaks till Röda Korset och reflektionspappret vid namn Hur bör Röda Korset marknadsföra sig för att skapa legitimitet och inge förtroende? (Oj, idag hade vi verkligen inte vågat använda bör, det var tider det.)
/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar