lördag 4 juli 2009

Rosinsikter.

Det finns väldigt många olika sorters rosor. Rosenmuffins och rosensaft kan vara något av det godaste jag smakat på länge. Kort sagt, den här dagen kan nog vara den bästa dagen jag haft på länge. Som om det inte vore nog med en hel dags flanerande med mor min och massa fina rosor att titta på så är min balkong nu också utrustad med min helt egna engelska ros! En Heritage också, på min ära, precis en sådan som jag visade en bild på sist.
Det blev minst sagt en hel del promenerande för fru och fröken Larsson, då somliga hade lite svårt att hitta i sin egen hemstad. Jag vet inte hur det står till med mammas stackars fötter, men mina har gått tillbaks till normal storlek efter ett fot-isbad på balkongen. Kallt, kallt men skönt, skönt. Med Anna Karenina i knäet på Helsingborgs mest välmöblerade balkong och med fötterna i isbad var denna lördag fruktansvärt fulländad.
Att se Ps. I Love You var dock överkurs.
/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar