torsdag 23 juli 2009

Sop- och diskinsikt.

Jag har anat följande insikt under en tid men inte riktigt vågat se det i vitögat. Det är nämligen lite (läs: mycket) knäppt.
Jag vill ha rena sopor och blir lite (läs verkligen: lite) pirrig av ren smutsdisk. Jag blir glad av att skölja ur filpaket innan jag slänger dem. Det är en skön känsla att lägga disk i blöt hemma i Helsingborg och det är underbart att skölja av disk innan man ställer ner den i diskmaskinen i Bjärred. Jag kan bara inte förstå varför de inte gör det själva ... det blir ju så mycket renare i diskmaskinen om det inte är massa skräp i den.
Jag är antingen knäpp eller så har jag helt enkelt börjat ta tillvara på de små lyckoämnena i livet, stannat upp och luktat på disken, typ.
/C.

1 kommentar:

  1. ok, ska börja skölja disken, det är bara det att maskinen gör ju också det, är det då inte slöseri med vatten?

    SvaraRadera