torsdag 26 november 2009

Vad är väl en logga?


Idag kommer ännu en liten kärlekssång till Kårarbetet.

Det är allra oftast väldigt roligt att vara jag och få syssla med sånt som jag får göra. Men, helt ärligt, alla dagar är inte hundra procent. Idag var jag inte hundra procent - inlämningsuppgiften är inte tillräckligt klar, jag ligger lite efter med kårarbetet och vetskapen om att de där messen som man gått och vant sig vid inte längre kommer att trilla in, av naturliga skäl, gjorde sig påmind. Ingen fara på taket så där inte, men det var liksom lite mindre roligt idag. Hur som haver. När jag smyger in på kårrummet för att hämta mina prylar och gå hem har Informationsutskottet möte och jag får ett "Cesse! Vill du kolla loggan?" Och så har de gjort en ny logga till vårt nya namn!

Jag förstår helt och fullt varför det i era öron låter som att jag gått helt bananas eftersom något som en ny logga fullständigt lyser upp hela min dag, det förstår jag. Men då har man också glömt att vår omorganisation är det som tar upp merparten av mitt liv och min tid. Man har också glömt att kårverksamhet är mycket snack och lite hockey, speciellt på min post. Det är därför det är något alldeles speciellt att få se en logga som hjältarna i Informationsutskottet, som jag träffat kanske tre gånger, knåpat ihop och till detta kommenterar - "Vi tänkte att eftersom Agora betyder mötesplats så låter vi A:na gå ihop".

Det är något alldeles alldeles speciellt med att se visioner verkställas.

/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar