söndag 8 november 2009

Ett nytt planeringssystem.


Jag har infört ett nytt planeringssystem.

Istället för att varje söndag planera veckan utifrån de möten som redan är inbokade och i och med detta funnit mig själv utan inbokade trevligheter framåt veckoslutet har jag nu infört ett system.

Systemet fungerar på följande vis:
Jag har en mindmap där det i mittenbubblan står, i brist på kreativitet, "Någonslags Helhet". Från denna bubblan går det streck ut till "Människorna i Mitt Liv", till "Framtid" som i sin tur går vidare till "Karriär & Jobb" och "Sparande & Ekonomi". En bubbla heter simpelt nog "Lägenheten"och en annan heter "Hälsa & Fåfänga". Tanken med detta system är att jag inte längre ska planera min vecka utifrån mina måsten utan utifrån det som jag vill att livet ska bestå av. Metoden går i praktiken ut på att filofaxen läggs bredvid denna mindmap och sedan börjar man på en bubbla och går ett varv runt. På det viset ser man till att planera in alla aspekter av livet, så som det bör vara.

Jag tror att det här kan fungera ganska bra.

/C.

1 kommentar:

  1. Wow, det skulle jag vilja ta efter, låter perfekt.

    SvaraRadera