måndag 9 november 2009

Dagens.


Dagens göranden i urval:
* Morgonpromenerat med bästaste Emma.
* Powernapat i två omgångar.
* Bränt en kastrull med bulgur på ett sådant brutalt sätt att det enda man kan göra är att tacka alla högre makter (läs: mig själv) att jag flyttat från Bryggaregatan till en nergången lägenhet utan minsta tillstymmelse till brandvarnare utan där det är mer var man för sig själv, så att säga. (Ja, jag tycker att det är mer obehagligt med brandvarnaren än branden i sig. Ja, jag kommer naturligtvis i och med detta uttalande dö i bulgurrök inom en snar framtid.)
* Läst en hel bok om omvärldsanalys, se nedan inlägg.
* Tillagat en GGG. (Gudomligt God Gryta, för er oinvigda.) Kassler, curry, paprika, purjo-& vitlök, tomatpuré, grädde och creme fraiche.
* Lärt mig allt om hur man i praktiken anställer någon.

Det går ju inte annat än att påstå att detta var en särdeles godkänd måndag.

/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar