fredag 27 november 2009

Honung och skriverier.


I en vecka har det nu skrivits på ett reflektionspapper som handlar om affärsutveckling och värdeskapande. Mitt handlar om ett företag som forskar på honungsbin. Nu sitter jag här, vanan trogen, med en extremt krystad text som egentligen hade kunnat vara jättebra men är dålig och som ska lämnas in imorgon förmiddag. Uppgiften som sådan - jätteintressant. Mitt valda ämne - ännu mer intressant. Resultatet - undermåligt, minst sagt.

Jag förstår dem som måste åka ut till landet där det inte finns något alls att sysselsätta sig med bara just för att få ro till att skriva om något som de faktiskt är djupt fascinerade av. Jag förstår dem så väl. Men jag längtar ändå efter den dagen då jag hittar Mitt Ämne - det där som gör att jag frivilligt stänger av både facebook, teven och den underbara mobilen, bara för att få skriva om det i lugn och ro.

Asch. Nu får det bära eller brista.

/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar