tisdag 24 november 2009

Prestationsinsikt.


Jag får nog helt enkelt inse att jag inte är en doer på det sätt jag naivt inbillar mig. Jag trivs bättre med planering, analysering och strategi, att ha översikt och pilla med pusselbitar för att få ihop en helhet.

Det blir så tydligt när man en kväll som denna sitter och pratar med Emma över msn. Jag är övertygad om att en bild på Emma är vad som borde finnas på sidan i uppslagsverket som tar upp vad det innebär att vara en doer. Medan jag småpluggar och allmänt filosoferar över projekt och kåren och sånt där och lyckas få ner tre rader i mitt pluggblock så hinner den här fröken skriva en hel verksamhetsplan för sitt utskott och fixa ett event och blogga om en gästföreläsning. Saker blir liksom gjort när fröken Jungmark är i närheten.

Jag inser också att det är sådana här personer som jag behöver ha i min närhet, de ger mig energi när jag lyckas trötta ut mig själv av allt analyserande och planerande. Det svåra är att inte känna sig underpresterande utan istället till och med någonstans känna sig nöjd med att vara bra på att analysera. För det är ju faktiskt inte fy skam det heller. Det är bara enormt viktigt att komma ihåg att ha människor som Emma med sig.

/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar