torsdag 7 januari 2010

Mer om attityder.


Och så var det där med attityder igen.

Jag skulle vilja kunna vara oberörd av av andras attityder. Det är nog något av en framgångsfaktor. När man låter sig påverkas av andras personligheter som jag låtit mig göra den senaste tiden så syns det direkt på prestationen och resultatet. Jag blir dålig för att jag inte tacklar en attityd som krockar med min.

Jag har funderat en del på varför jag reagerat som jag gjort. Det är nämligen inte snyggt. Jag har inte bara underpresterat. Jag har inte bara gjort avkall på min vanliga roll i grupper. Jag har dessutom tagit det med mig. Det värsta är att jag tagit det med till andra personer, personer som jag respekterar något galet mycket och som varje dag gör tio gånger så mycket som en vanlig dödlig och ändå håller ett humör som är out of this world. Det är de personerna man ska fokusera på.

Jag vill inte bara kunna ruska av mig andras negativitet. Jag vill kunna arbeta med den, jag vill vara bättre än så.

/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar