fredag 22 januari 2010

Från den ljusa sidan.


Om jag hade varit en sådan som hade gnällt i min blogg så hade jag gnällt ungefär precis nu. Istället väljer jag att se det så här:

När livet är fullproppat av roliga saker, spännande utmaningar och fascinerande möten så är det inte så konstigt att man inte sover så mycket.

När man har fullt upp och samtidigt är så duktig och ekonomisk att man inte köper mat ute så är det inte så konstigt att det ibland inte blir lunch vid lunchtid utan snarare, ehum, senare på dagen.

Om man har ansvar för så många saker som jag så är det inte konstigt att saker och ting inte alltid blir perfekt utan ibland jättedåligt. Och det är ju faktiskt misstagen man lär sig av.

Och slutligen, om man fattar ett rationellt beslut som är smart på lång sikt men som gör lite ont just nu, ja då har man åtminstone fattat ett rationellt beslut.

Livet från den ljusa sidan helt enkelt!

/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar