måndag 11 januari 2010

Om Kristin och lite om brädåkande.


Idag är Kristin tillbaka i Helsingborg. Kristin bondade jag med på en trottoarkant utanför ett uteställe under nollningen 2006. Kristin har varit i Skottland under höstterminen och idag flyttade vi in henne i hennes lägenhet igen.

Kristin är vännen som ägnade en vecka i Bad Gastein åt i princip endast detta: Åka en bit, titta på när jag föll, peppa, titta på mig när jag kravlade mig upp igen, åka en bit till, titta på när jag föll, peppa och titta på när jag kravlade mig upp igen.

Så höll vi på. Tills sista dagen då jag nästan lärt mig att svänga, men bröt av bindningarna istället och vi fick ner för berget.

Standardpose i Bad Gastein 2008.


Vurp-paus i Bad Gastein 2008.

Kristin fick inte åka ett enda vettigt åk under hela veckan. Men en dag, man oh man, vad vi ska åka!

/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar