onsdag 27 januari 2010

Desperate times.


Det är, tro't eller ej, lite skönt att vara utan mobil nu när den värsta abstinensen lagt sig. Det smärtar mellan varven helt klart men den där rastlösa känslan i högertummen är borta och jag uppskattar litegrann att inte bli uppringd stup i kvarten.

Ett problem som uppstår är dock bristen på väckarklocka. Nöden är ju emellertid uppfinningens moder och jag delar här med mig ett par av de tricks som jag funderade på att ta till för att komma upp i tid imorgon:
  • Dricka massor med vatten innan sänggående. (Enligt ett Simpsons-avsnitt var det så indianerna jobbade.)
  • Ha laptopen igång över natten och få några vänner att vibba i kör på msn tills man vaknar.
  • Låta en kastull med vatten koka torrt lagom till arla morgonstund och då slå igång brandlarmet.
Som tur är slapp jag ta till något av dessa högst tveksamma tricks. Teven är nämligen finally inställd på att väcka mig imorgon.

Hoppas jag åtminstone.

/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar