söndag 27 september 2009

Söndag = styra-upp-dag?

Optimalt hade varit om söndagarna varit dagar då det städas, planeras och livet överlag styrs upp. Det strävar jag efter varje söndag. Ibland händer det, men oftast inte.

Idag har jag däremot sovit, sovit och sovit lite till. Under en stund då jag var vaken åkte jag och mamma till Väla och "shoppade". Jag och mamma är världshistoriens sämsta shoppare. Vi är emellertid väldigt duktiga på att fika, så det gjorde vi. Två gånger. Mamma tyckte att jag var i ett något tragiskt tillstånd, ett resultat av en överdrivet tuff vecka och två kalaskvällar, så jag fick ett sov-gott-te. Och en ny bok, Wintersmith av Terry Pratchett. Glädje!

Lite planerande har det ändå blivit av och den kommande veckan ser ut ungefär som så här:
Måndag - möten, möten, möten.
Tisdag - föreläsningar i arbetsrätt.
Onsdag - en dag i Bjärred.
Torsdag - kommunikationskonferens med tillhörande bankett.
Fredag - Frukostklubb, avtackning och fredagsklubb.

Så vet ni det.

/C.

1 kommentar: