måndag 4 maj 2009

Vilken måndag.

Omtentan mailades in halv tolv i natt. Sisådär 16 timmar innan deadline. Det är rätt fantastiskt. Nu hålls alla tummar och tår för att den inte ska behöva göras om. Skulle den det så är det i och för sig inga större problem, det är mest bara genant och tidsödslande.
Det har varit en tuff dag. Som måndag är den egentligen inte speciellt annorlunda, alla mina måndagar är oändliga nu för tiden. Att den har varit tuff beror säkert på att det inte sovits så mycket i helgen som kroppen gått och blivit van vid. (Eller van och van, jag vaknar fortfarande varje lördag och söndag, ler för mig själv och tackar de högre makterna (=mamma och pappa) för att jag slipper stå och göra kaffe efter kaffe efter kaffe all the live long day.) Sömnbristen beror på ettrig magvärk och underbar omtenta.
Efter att ha mailat tentan och gått och lagt mig kring 12 vaknade jag med ett ryck en timme senare när det började blåsa ordentligt och det slog mig att krukorna på balkongbordet stod väldigt riskabelt till. Efter en krukomflyttning och fyra timmars sömn vaknar jag igen, denna gång med mindre panik då det första som jag ser är den förbannade duvan som står ihopburrad på balkongräcket och glor på mig. Efter att ha spänt ögonen i den tills den lyfte somnade jag om tills dess att klockan ringde 25 minuter senare. Fantastisk start på denna dag.
Klockan sju var jag i alla fall på Campus för fixet inför vårmötet. Vårmötet slog väl ut. (Jag retar mig dock på att det är allt för sällan som jag talar inför mycket folk.) Den nya styrelsen verkar klockren och framförallt väldigt rolig! Fantastiskt också att det dök upp så mycket folk.
Det blev ett par timmars uppsatsskrivande innan det var dags för CHSK-möte. Kl16.00 är jag dock så trött att ögonen går i kors och det börjar sluddras. Och detta är inte sådana möten som man vill sitta och sova på. Två timmar senare ringer LUS valberedning och det är dags för intervju: "Varför ska LUS välja dig till Campus Helsingborgs styrelse?" -"För att jag är bäst och har koll på allt. Låt mig nu bara gå och lägga mig."
Klockan sju masades det sig i alla fall hemåt och det hanns till och med med att ätas middag på balkongen innan det blev alltför kallt.
En tuff men fruktansvärt bra dag och jag tänker avsluta den fortare än kvickt efter en stund med Ängelns lek.
/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar