måndag 11 maj 2009

Konsten att fokusera på endast en del.

Jag hade ett intressant telefonsamtal idag. Samtalet som började med utbildningsfrågor blev plötsligt personligt när jag fick förklara hur det kommit sig att jag ändrat civilstatus.
- Vi sjabblade bort varandra, sa jag.
- Då finns det kanske också en chans att ni kan sjabbla tillbaka varandra, sa hon.

Min tvekan sken väl igenom rätt bra och jag fick rådet att endast fokusera på en sak och göra det bra. "Var sak har sin tid."

Klart är att det handlar om att släppa sådant som man inte har någon makt över och fokusera på det som man har makt över. Och det är väl där det blir svårt, jag vägrar liksom inse att det finns sådant jag inte har makt över. Men så är det så klart. En tuff insikt, men en insikt likväl.

Imorgon är det dags att igen hålla föreläsning - oh, how I love it!

/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar