fredag 10 april 2009

Vadan detta?

"Jag vill ju veta vad du gör och tänker...!" Ord yttrade av min mor tidigare idag. Därför bloggar jag nu hädanefter.
Men inte bara därför förstås, det hade ju varit aningen hämmande att skriva endast för att glädja min mamma. Nä, det finns andra anledningar också. Service Management-bloggen har gett lite blodad tand till exempel och brossans flickväns blogg har visat att det är ett väldigt kul sätt att hålla koll på ens familj.
En något mer egoistisk anledning är att jag hoppas att jag genom bloggandet ska minska avståndet mellan mitt tänkande och görande. Mellan planerande och genomförande med andra ord. Tanken är alltså att om jag skriver om det här blir det väldans pinsamt om jag inte fullföljer planen. Kruxet nu är bara att jag inte har någon plan. (I don't even have a pla...)
Inte någon speciellt långsiktig sådan i alla fall. Om lite mer än ett år är min utbildning slut och tanken förr var ju att ha ett vettigt extrajobb under sista året så att det sedan bara var att glida in på ett schysst jobb. Nu blev det istället så att jag haft extrajobb (flertalet ovettiga) mer eller mindre hela pluggtiden fram tills i julas då jag sade upp mig på båda för att satsa helt på kårandet (och för att inte ta livet av mig och för att få tid med mina viktiga människor). Det känns fortfarande lite obehagligt att inte tjäna några som helst pengar men det jag får i gengäld är definitivt mer värt. Jag ägnade ett halvår av mitt liv till att göra precis allting för att till slut ha precis ingenting. Nu när jag skalat av mitt liv har jag kommit fram till insikt efter insikt och de verkar inte riktigt vilja sluta. Det är antagligen dessa insikter som denna blogg kommer att handla om till mångt och mycket.

Mycket tänkande och lite görande idag. Man är ju trots allt hemma i Bjärred och då gör man inte mycket, det mest bara äts, hängs i soffan och andra sådana hemma-grejer. Jag har åtminstone lämnat av föräldrarna på fest och nu ska det mest fördrivas tid fram tills att det är dags att hämta partyfolksen igen. Eftersom syrran planerar ff planerar jag att ockupera gamla rummet och njuta av King Arthur och möjligtvis lite Tolstoj.

/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar