söndag 26 april 2009

Nej.

Att det ska vara så klurigt det där, att säga nej. Det är solklart egentligen - kandidatuppsatsen måste skrivas. Kåren måste det ordnas med. Att laga mat till ett gäng spexare, det måste INTE göras. I alla fall inte av mig och definitivt inte varje gång. Men ack vad svårt det är att ringa sexmästaren och berätta detta. Sedan att det kanske hade varit både lättare och schysstare att säga det typ i tisdags och inte en timme innan vi ska träffas... Men då trodde jag ju fortfarande att jag skulle klara av precis allt (inklusive att stanna på inlines i hälsobacken, vilket jag i och för sig fortfarande inte tror är omöjligt). Sedan får man ju inte glömma heller att det är så otroligt roligt och det är väl därför som det sägs ja till så mycket.

Nu har det i alla fall sagts nej till ikväll och istället har jag installerat mig i soffan för skriva på kandidatuppsatsen. Undrar ni så handlar den om ledarskap av tvärkompetenta team, alltså team som består av personer med olika utbildningar eller yrken som ska arbeta tillsammans. Frågan är om ledaren kan skapa en kunskapsutveckling i ett sådant team och vad som isåfall krävs för att göra detta. Mycket spännande med andra ord.

/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar