måndag 13 april 2009

Dålig översikt.

Tanken "om det skrives på bloggen fullföljes det" fungerar än så länge rätt bra, i alla fall på så vis att man faktiskt blir påmind om vad man skrev att man skulle göra men sedan inte gjorde. Exempelvis golfen idag. Jag tänker dock skylla på andra faktorer, faktorer utöver min makt - en bror som bangade och att det var ju faktiskt städdag på klubben idag. (Excuses excuses). Det blev dock lite utomhusmotion som jag lovat - jag tog på mig uppdraget att klippa gräsmattorna (med handjagare, eller vad det nu är sollentunarna kallar det, alltså).
Det är hursomhelst väldigt nyttigt att pyssla med sådant, vara utomhus och göra istället för att ligga inne och grubbla. Imorse grubblades det nog en hel timme på grejer som är som de är och som det ändå inte går att göra något åt. Men det är sådant som ingår i processen. Varje tankegång leder nämligen fram till insikten att vissa saker ligger just utöver min makt och nu börjar den insikten faktiskt bli skön snarare än obehaglig. Det går alltså framåt, ingen tvekan om det! Och insikter som denna kommer fortare utomhus och i rörelse, det är min teori.
Nu återstår det bara att reda ut och knyta ihop alla lösa trådar som det känns som att hela livet består av just nu. Detta beror nog dock helt enkelt på att det fattas en översikt och för att lösa detta krävs det ju egentligen bara ett par ordentliga prioritets- och att göra-listor, sedan är vi back on track. Så, nu ska jag sätta mig och göra just detta, listor!
/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar