fredag 17 april 2009

Biljard på en fredagkväll.

Igår skulle vi ju bara ta ett glas vin och snacka kår, jag och Ulrika. Istället blev det middag på Villan, fruktansvärt trevlig förfest och en ordentlig utgång. Det är helt otroligt att det finns så mycket roliga människor i min närhet. De är dessutom väldigt duktiga på att få mig att försova mig på en fredagsmorgon. En seg, men ändå mysig på något vis, fredag seglade förbi och nu har jag precis kommit hem från en biljardturnering som studiesociala utskottet anordnade. Jag och herr novischgeneral lyckades med vårt mission att se till att någon annan vann det fina priset: 200 kr på Helsing. Efteråt gick vi för att fira Sabina och Willes vinst på just Helsing, undertecknad tog det dock lugnt med drickat och trivs nu väldigt bra hemma i sin soffa.
Nu skall det bara kommas ihåg att man ska upp i morgonbitti för att stötta helsingborgarna i deras stora vårstädning av staden. Har aldrig gjort det förr men är relativt säker på att jag haft värre jobb i mina dagar. Nu ska vi bara hoppas på fint väder!
/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar