söndag 12 april 2009

Oroligt och lite veligt.

Vi spelade golf idag! Det var blött och det var kallt men förbaskat trevligt. Ingen större idé att räkna slag dock. Det uppstod en större syrechock för min stackars kropp som uppenbarligen är mer van vid möten och tangentbord än golfklubbor och frisk luft vid det här laget, så jag blev allt tvungen att sova en stund efteråt (hey grandma!). Men imorgon är det på det igen! Jag lovade mig själv nånstans ute på banan också att det är dags att få in någonslags daglig motion, detta är ju inte hållbart...
Efter en tupplur och en tur i frisörsstolen åkte vi in till Malmö för att utmana resten av släkten på bowling. Jag kan nog ha gjort min sämsta insats ever men syster och svägerska var galet duktiga!
Idag slog det mig att sista dagen att kandidera till nästa års styrelse närmar sig och det snabbt. På tisdag skall de vara inne och nu börjar det bli lite svettigt - får vi ihop en styrelse till nästa år? Jag börjar dock förstå varför man tvekar att kandidera, jag vet ju precis vad det innebär och till och med jag velar mer än vad som är godkänt. Vilket bara är löjligt, jag vet ju att jag kommer att göra det till slut ändå. Det är väl det att jag innan räknade med att det skulle vara under andra förutsättningar som jag sökte till ordförande nästa år. Ah well, det löser sig alltid på något vis.
/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar