tisdag 14 april 2009

Jisses, vad hände med dagen??

Denna dag har liksom bara snubblat fram. Ingen daglig motion här inte. Istället har det blivit möten, laptopsgloende, dagordningsskrivande, kandiderande och lobbande. På tal om lobbande, jag har alltid varit emot att övertala människor till saker och ting, jag tycker liksom att om någon vill tillräckligt mycket så ordnar de det själv. Det är fel. Fel, fel, fel. Ibland behövs det en skjuts. Ungefär som den jag fick vid den här tiden förra året. Jag hade i och för sig siktet ganska klart inställt på utbildningsansvar, men det var väldigt skönt att höra av någon som visste vad det handlade om att man borde söka.

Och på tal om att söka, imorgon kl 17.00 är det dags för LUS valting 1. Där ska det röstas om huruvida jag blir vald till ordförande för Campus Helsingborgs Studentkommitté. Jag är fortfarande inte helt på det klara om vad detta kommer innebära, men nu är det bara att köra. Om man ser till det stora hela kommer det i alla fall vara bra för studenterna på Campus.

Ja, jag måste ju berätta, även om det gör lite ont i hjärtat, jag fick mitt första besked om omtenta idag. Det suger. Men jag har vettiga saker att skylla på: kår, kår, kår och lite hjärtesorg på det. Inte konstigt att man inte lyckas speciellt väl med att analysera strategi och verksamhetsstyrning. Men jag lovar (speciellt dig mamma) att jag har koll på läget nu, åtminstone hjärtesorgen. =).

Nu ska jag skicka in min kandidatur till ordförandeposten i styrelsen för Service Management Ekonomerna, klockan är ju trots allt 23.55.

/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar