söndag 26 april 2009

Det handlar bara om inställning.


För tillfället är det en mängd småfel som surrar och förstör mitt liv. Eller nä, de snarare gnager i kanterna på mitt liv. Fruktansvärt irriterande, det känns ungefär som att sitta i en hög med de där röda myrorna hos farmor. Mitt fantastiskt vackra soffbord vinglar och håller på att gå i sönder till exempel - En myra. Jag har inte tillräckligt många matlådor - En myra. Min balkong ser ut som f*n och alla andra har trallar och håller på att odla massa fina grejer på sina - En myra. Omtentan - En myra. Jag har inte blivit nominerad ännu - En myra. Jag vet inte om jag vill/kan/borde vara det. - En myra. Jag har inget sommarjobb - En myra. Jag har inga pengar så att jag kan inte fixa soffbord, balkong och matlådor - En myra. Jag har inte ordnat deklarationen - En myra. Jag tränar inte - En myra. Olycklig kärlek, eller vad sjutton det är -Ett par myror. Min duva är tillbaks - En myra.
Så nu ska det bombas myror så det står härliga till!
Det kommer inte att kunna införskaffas speciellt mycket kosing eftersom jag har valt att arbeta ideellt. Så därför planerar jag att inte bry mig om vare sig balkong, matlådor eller soffbord. Jag har valt att lägga all min tid på kåren och har därför inte sökt speciellt många sommarjobb. Istället tänker jag njuta av min sommar. Jag tänker vila upp mig, ha trevligt och kanske till och med plugga lite inför nästa år. Jag tänker börja på omtentan idag och planera sönder min vecka så att den faktiskt blir klar i tid till nästa måndag, utan att för den skull försumma kandidatuppsatsen som vi skriver. Jag ska dessutom träna denna veckan.
Och bara så där löste sig det mesta! Det handlar bara om inställning.
Det blev spontanutgång igårkväll förresten. Efter en hel kväll med plugg kändes det som att det fick vara nog och jag hakade på gänget som hade siktet inställt på Cardinal.
/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar