lördag 25 april 2009

En riktigt trevlig dag.

Fint väder är det och jag är nyss hemkommen från grillning borta på gröningen.

Vojne vad segt det var imorse, vilket naturligtvis berodde på en riktigt trevlig kväll igår, bortsett från att det naturligtvis skulle snackas grejer som jag inte ville prata om och att jag till slut fick gå hem själv. Imorse skulle jag på ett möte klockan tio som jag inte kände mig förberedd på och jag trivs inte alls med att vara oförberedd. Det som dock börjar gå upp för mig är att jag sällan är speciellt oförberedd när det gäller kårgrejer - det känns helt enkelt som att jag har koll(peppar-peppar).
Mötet gick hursomhelst väldigt bra och festivalen som vi försöker sätta ihop kommer att bli en jättehäftig dag.

Efter lunch i solen åkte vi ut till Dalhem för en intervju till vår uppsats. När jag och Helen ska iväg på sådana saker lyckas vi alltid hamna lite vilse, men vi hittade fram till slut och det blev en bra intervju. Jag är inte speciellt orolig för vår c-uppsats. Strosande i stan blev det sedan och då dagen avslutades med just grillning på gröningen så går det att enkelt sammanfatta denna dag som exceptionellt trevlig.

Enda molnet på himlen är väl den galna dissonansen mellan huvudet och hjärtat. Det är egentligen självklart vad jag borde göra men det är ungefär som att jag arbetat så hårt på att inte styras av stoltheten att den liksom har försvunnit. Så istället gör det ont gång på gång även om det samtidigt känns ganska bra. Benämningen bitterljuvt har sällan passat så bra.

Imorgon är det HSF! God damn, vad det är soft. Det är något speciellt med det där runda bordet
och alla engagerade själar som sitter runt det. På kvällen är det dags för spex-sittning, denna gången är det för att fira Helsingborgsspexets nionde år och det blir därför barnkalastema. Jag får väl erkänna att det börjar bli lite trist. Det är frustrerande med organisationer som inte fungerar speciellt väl (jag vet, det är ett spex och per definition är det rörigt) och det börjar bli skamligt hur sällan jag är på en sittning som jag faktiskt sitter på. Men jag är inte bitter.

Godnatt!

/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar