tisdag 28 april 2009

Disciplin.

Jag börjar bli bra. På disciplinen alltså. Om man bortser från att det just nu borde skrivas på en viss omtenta. Imorse blev det faktiskt morgonpromenad med skattmästar-Anna och hela dagen har liksom skötts oklanderligt, förutom att det powernappades en kvart för länge.
SME-nomineringarna kom ut igår - jag är nominerad till ordförande, kan ni tänka er. Det bästa är att det verkar vara lite av ett järngäng på g inför nästa år. Vårmötet då vi ska väljas in är på måndag och samtidigt som det alltid är spännande med motkandidaturer så hoppas jag att vi slipper onödig dramatik. Det är liksom lite för mycket av det slaget just nu.
Det har köpts en ny bok! Det slog mig igår att om jag ska knåpa ihop denna underbara omtenta utan att gå upp ett antal kilo på köpet så är det viktigt att jag ordnar en morot som inte är godis (nästan ordvitspoäng på den) utan istället ordnar en motivation åt det mer förkovrande slaget. Ängelns lek heter den, är skriven av Carlos Ruiz Zafón (Vindens skugga) och jag har nästan saglat av åtrå efter denna bok ända sedan den först uppenbarade sig i Akademibokhandelns skyltfönster. Och nu är den min...!
Åter till omtentaskriveri!
/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar