söndag 4 oktober 2009

Muffins, Ajax och annat skryt.


Det börjar gå trend i att det doftar nybakat och rengöringsmedel i lägenheten på söndagarna. Det är inte helt dåligt, om jag får säga det själv. Att jag underskattade bakpulvrets förmåga och skapade en monstermuffins istället för ett flertal normalmuffins behöver vi inte lägga någon direkt tyngd vid.

För att istället fortsätta på temat "Så här bra är jag" kan jag även berätta att det idag lagats pastasallad till ett par matlådor. Vidare har jag hållit mig borta från kaffet i fyrtioåtta timmar och istället druckit rysliga mängder vatten, bra för magen-fruktdryck och grönt te. Duktigt värre, jag vet.

Något som jag är långt ifrån duktig på är det här med att bygga hemsidor. Jag har emellertid idag ordnat mig ett förnuftigt webbhotell till min domän. Förnuftigt är det för att det inte kostar tusenlappar utan bara en hundralapp om året, förnuftigt är det också för att det verkar ha schysst service och ett värdefullt forum. Dessutom verkar det som att detta webbhotell är fullt införstådd med att jag inte vet ett skvatt om det jag nu planerar att ge mig in på men dömer mig inte för det utan tvärtom håller allt på en sådan nivå så att även jag exempelvis klarar av peka om en namnserver (eller vad det nu heter, det jag gjorde). ManuFrog heter denna guldklimp.

Det var längesen som jag var tvungen att uttala ord högt för att jag själv ska förstå vad jag sysslar med. Det är så jag jobbar med det här - jag ljudar mig fram. Vilket också är ganska coolt, att lära sig något helt från scratch. För att hålla oss till skrytet alltså.

Jag lovar att vara något mer ödmjuk imorgon.

/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar