fredag 23 oktober 2009

En natt med hemtenta, kaffe och godis.


Nu är klockan kvart över tre, mitt becksvarta natten, och min kaffekokare puttrar så där mysigt som bara min kaffekokare kan. Godiset har nämligen tappat all sin kraft och det är dags att gå in på tyngre saker.

Jag har för första gången i livet tagit en powernap mitt i natten och just nu är jag inne i den där fasen där det enda man egentligen gör är att undra vad sjutton det är man faktiskt gör. Är det så på fullaste sanning att jag sitter här och rotar bland paragrafer i diskrimineringslagen för att utröna huruvida och i så fall hur mycket stackars Jenny ska få för att hennes överordnade stötte på henne så mycket att hon blev tvungen att sjukskriva sig? Jo, det är väl ungefär det jag gör just nu. Den viktigare frågan är egentligen - varför gjorde jag inte detta typ som i tisdags? Varför nu när det drygt fem timmar kvar till inlämning?

Ja, det kan man sannerligen undra.

/C.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar