fredag 23 oktober 2009

Kanske inte den bästa akademiska insatsen.


Hur gick det här nu?

Jo. Lagom till att tv4 började sända nyheterna i morse laddade jag upp hemtentan i hälsofrämjande arbete på skolans hemsida. Den blev ojämn, minst sagt. De första svaren, som skrevs någon gång redan i början på veckan, är långa och utvecklade. Vad gäller den sista, som jag skrev runt fyrasnåret i natt, så kommer jag inte ens ihåg vad det är jag har svarat.

Nu blev den inlämnad åtminstone och jag pallrade mig bort till Dunkers för att äta en smörgås, dricka lite kaffe och sedan slumra till en föreläsning som var långt ifrån så spännande som jag trodde. (Om vi säger så här, vi vet redan att kvinnor är underrepresenterade i styrelser, det behöver vi inte få förklarat för oss igen.) Man vaknade emellertid till ordentligt när det blev dags för auktion av två tavlor, vilket blev en minst sagt fartfylld upplevelse.

Den underbara känslan av att ha lämnat in hemtentan, den tveksamma insatsen till trots, gav energi till att jobba bort en ganska diger att göra-lista på kårrummet. Det gjordes dock i lite av en dimma, så här sömnig har jag inte varit på länge.

Fyra år på universitetet ... man borde ha lärt sig vid det här laget. Det borde man verkligen ha gjort.

/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar