måndag 3 augusti 2009

Måndagsdisciplin.

Cecilia till mor på vägen hem till Helsingborg igår eftermiddag:
- Oj du mamma, detta kommer bli en vecka som kommer att sätta självdisciplinen på prov. Jag har massor jag vill göra och inte en enda av någon annan bestämd tid.
Nu lät det väl snarare ungefär så här:
- Shit mamma, denna veckan kommer bli kämpig, det är skitmycket jag vill göra och jag har inga tider att passa och det är liksom inte någon som kommer kolla mig liksom.
Hur som helst så började det dåligt. Morgonpromenaden blev av först klockan tio, frukosten blev lunch och heldagen på kårrummet blev bara en halvdag. Men - det blev en morgonpromenad, det blev en del kårande och det blev till och med en runda på gymmet och två tvättade tvättar. Lägg till detta en middag ute i trevligt sällskap och du har dig en ganska fin måndag.
Det här med självdisciplin är emellertid uppenbarligen något för mig att fortsätta träna på.
/C.

1 kommentar:

  1. Du är underbar, känner igen mig i dig, fast du är den bättre av oss,puss mamma

    SvaraRadera