lördag 8 augusti 2009

Nattliga tänkande.

Någongång har någon försökt bryta sig in i min lägenhet. Jag vet detta eftersom det är märken kvar på dörren. Det hände emellertid innan det blev min lägenhet. Det är lite obehagligt. Någongång ska jag sätta upp ett sånt där skydd för låset som mina grannar har. Jag tröstar mig med att risken att någon skulle ge sig på min lägenhet igen är ganska liten (peppar peppar, så jäkla mycket peppar).
Under tiden gör jag upp olika in case of-planer och funderar på om jag borde ha en kniv i nattduksbordet, jag har ju ingen chans att ta mig in i köket om någon faktiskt skulle försöka. Undrar om det finns allmänna råd om sådant någonstans? "Så här gör du om nu någon bryter sig in hos dig när du sover."
CSI igår natt tyckte ett psycho att en tjej flirtade med honom i baren så han följde efter henne hem, våldtog henne (för tjejer brukar säga nej när de egentligen menar ja) och skar av hennes och hennes fem rumskompisars halspulsådrar. När hennes mamma ringde till hennes mobil var det en av kriminalteknikerna som svarade och fick berätta att dottern var död.
Så undrar jag varför jag inte kan somna.
/C.

2 kommentarer:

  1. Hjälp, nu kommer inte jag att somna heller, vi måste fixa en sådan plåt. Hur gör man, vet du? puss

    SvaraRadera
  2. Åhh jag somnade mitt i programmet, det var dem dansarna som bodde tillsammans väl? Bra nu vet jag vem som mördade dem! Ett tips är att ha ett baseboll-trä under sängen, det har vi!

    SvaraRadera