måndag 10 augusti 2009

I natt drömde jag att exet var ute efter mig. And not in a good way.

Nu vet jag att saker och ting börjar dra ihop sig. Då sover jag nämligen dåligt och när jag väl sover drömmer jag otrevligheter. Härom natten drömde jag att det landade en farkost på mina föräldrars tak. Ett tiotal män promenerar ut och undrar på franska hur jag ska lösa det här nu då? När jag öppnar munnen för att svara så svarar jag inte på franska utan på riktigt dålig engelska. Det var obehagligt men inte så obehagligt som inatt.
Inatt öppnade jag ett skåp, ett sådant skåp som finns i omklädningsrummen i de amerikanska footballfilmerna, ett sådant skåp med ventilation upptill. Det var genom de springorna jag såg att något konstigt fanns innanför. När jag öppnar är det en person som står där. Där ögonen egentligen ska sitta finns bara två hål och blod har krypit ner för kinden och levrat sig där. Huvudet hänger på ett konstigt vis och jag märker till slut snaran runt halsen och ser att personen inte alls står utan hänger ifrån taket i skåpet. Tårna nuddar golvet. I de två skåpen bredvid upptäcker jag två personer till som gått samma öde till mötes.
Bakom mig hör jag plötsligt en låg, hes och nästan raspig röst.
- Du skulle ju göra det här, Cecilia. Du skulle ju göra det. Du har inte gjort vad du skulle. Nu blev jag tvungen att göra det istället.
Jag försöker stammande och stakande förklara för honom att jag tycker att det hela var en väldigt dålig deal, vi kommer ju att åka fast för det här, det kommer ju aldrig att gå!
Han måste döda mig. Han står böjd över mig med en hand över min hals och jag vaknar när jag ser kniven glimma i ögonvrån.
/C.
Obs. Killen är i verkligheten inte på något vis benägen att begå mord. Och skulle han vara det så hade han genomfört sina onda dåd något mer genomtänkt.

2 kommentarer:

  1. Lilla gumman, blir rent kallsvettig när jag läser. Du tror inte att du ska komma hem och vila upp dig? Vi har inte märkt något på taket, jag lovar.puss mamma

    SvaraRadera
  2. Vila upp mig? Efter två veckor? Nån jäkla måtta får det va, här har det vilats tillräckligt! :P

    SvaraRadera