fredag 26 juni 2009

Struktur?

Den här sommaren handlar om omstrukturering. Att ladda för ett år som kommer bli "värre" än förra, att ladda om med målet att kunna göra mer men att må bättre under tiden. Det finns inget bättre än att få leva som jag gjort den senaste tiden, men nånstans har något gått snett. Det blir tydligt när ledigheten ger samma effekt som att vakna upp ur en koma. Det känns förvirrat. På jobbet speciellt, i den nya kontexten, känner jag inte riktigt igen mig själv.
Men för att gå tillbaks till omstrukteringen. Lösningen på alla problem finns i strukturen. Det är inga problem att ha ego-tid, gå promenader och träna nu på sommaren. Att det gör att man mår lite bättre och får lite mer perspektiv är inga konstigheter. Frågan är - vad kan jag göra i sommar för att detta ska hålla tills nästa sommar? Någonstans along the way vill jag ju kunna leva lika intensivt alltid men utan att försaka det som är viktigt och framförallt DE som är viktiga.
Denna vecka har det morgonpromenerats tre gånger och tränats lika många gånger. Är lite stolt. Och något trött.
/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar