torsdag 25 juni 2009

En mathandlingsanekdot.

Fruktansvärt hungrig gick jag till affären efter jobbet. Likt en zombie gick jag. När jag vänt och vridit på fetaost-förpackningen, Proviva-förpackningen och var på väg att läsa även på baksidan av äggen märkte jag att det lika gärna hade kunnat vara Akademibokhandeln eller biblioteket jag strosade runt på. På samma vis som jag skummat igenom rapport efter rapport större delen av dagen letade jag efter någon slags mening och syfte med maten, något som skulle kunna bidra med något, vad som helst. What's the freaking point blev summeringen och jag vandrade hem med samma förbannade müsli som jag ätit det senaste året. I all ärlighets namn blev det även fetaost och oliver vilket tillsammans med hemmaodlad spenat resulterat i en ganska reko pastasallad att ha med sig imorgon. I all ärlighets namn tänker jag även berätta att jag ätit exakt samma mat hela veckan. Yoghurt och müsli, couscous och tomatmojs och dagarnas final och tillika matlycka - laxmackor!
Frankly my dear, I don't give a damn.

/C.

PS. Det köptes också broccoli - imorgon tas nästa steg på Den Stora Juiceresan. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar