tisdag 30 juni 2009

Kaffeinsikt.

Dagens utmaning: Inget förmiddagskaffe. Varför? Jag vet inte riktigt, det kändes bra under förmiddagen. Lagom till mötet 13.30 kollapsade världen. Det värsta? Att det syntes. "Men ... hur mår du?". Illa Larsson. Svammel, frenetiskt blinkande ögon och huvudvärk. Ack, den huvudvärken.
Det ironiska i det hela är dels att jag sällan dricker mer än två koppar om dagen när jag jobbar (snäppet oftare under det senaste året ska väl tilläggas) och dels att jag inbillar mig att jag på något vis lyckats hälsofiera livet nu under sommaren - träning, bra mat, bra sömn. Och så går jag bananas som en junkie på rehab om det inte förtärs kaffe på förmiddagen.
Behöver jag berätta att 14.30-kaffet sveptes på ungefär noll komma nix?
Dagens insikt: Kaffevanor som satts under ett års tid försvinner inte på ett par veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar