måndag 8 juni 2009

Första dagen på sommaren 2009.

Nästan prick klockan åtta infann jag mig på campus efter att ha sovit mig igenom vad som skulle vara sommarens första morgonpromenad. En fantastisk prestation med tanke på att jag sovit hela helgen. Förmiddagen förflöt efter en handledning som gjorde att man återupplevde vår grymma (i ordets riktiga bemärkelse) opponering förra veckan.
- Jag hoppas ni har ledigt denna veckan...?
Vi tittade på varandra och insåg där och då att alla planer för sommarens första vecka ströks i ett enda streck.
Efter en stärkande broccolisoppa var det dags för privatlektion i statistik. Det är skillnad på statistik och statistik säger jag. Så trist det var när vi gick igenom det förra året och så roligt det är när det faktiskt ska resultera i något spännande (i detta fall en rapport om campusettornas alkoholvanor).
Så efter ett antal timmar i kårrummet med laptopen i knäet och hämtmat från Mezo fick vi en del fixat och nu är det äntligen soffan (skrev hon utan att skämmas för sin lathet) med Cold Creek Manor på tv och grönt te.
/C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar