lördag 26 december 2009

The Economic Mental Patient.


Mitt nyutvecklade ekonomiska sinne har slagit över till ett mindre dårskap.

Syskonen och jag fick varsin slant i julklapp. Dessa är ämnade till den där prylen som man helst vill köpa själv, som brors fancy tröja eller systers systemkamera. Min slant är tänkt att gå till den nya datorn som jag går och trånar efter, den där med den omöjliga kombinationen - liten och nätt men kapabel till att bygga hemsidor (gärna på egen hand eftersom jag sure as hell inte har listat ut hur man gör ännu).

Men vad gör undertecknad när hon äntligen får chansen? Rusar till Elgigantens mellandagsrea kanske? Icke. Snabbt som tusan skickar hon över pengarna på sparkontot sen gluttar hon in på datorbanken en gång i halvtimmen. Inte för att hon egentligen tror att den nästintill obefintliga räntan på något vis skulle ha utfört något slags mirakel sedan förra gången utan bara för att det är en sådan mysig känsla att titta på konton som det finns pengar på.

The Economic Man? The Economic Mental Patient.

/C.

Ps. När denna Scrooge-liknande fas är över så är det dock tänkt att datorn ska köpas. Tips mottages hemskt gärna, somliga vet nämligen inte alls i vilken ände hon ska börja leta efter Den Perfekta Laptopen. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar